mandag den 14. december 2015

SY ET SLAG - EN GAMMEL SAG :-)



Oprydning kan tage meget længere tid end man regner med, når man falder over ting man helt havde glemt. Når jeg selv skal sige det, er der ikke ret meget håndarbejde - eller arbejde med hænderne, som jeg ikke har involveret mig i. Enten af nød eller af lyst. 

Jeg har syet mit eget tøj fra jeg var 12-13 år gammel. Dengang var det lige efter krigen - og man kunne ikke få ret mange ting, selv 10-15 år efter krigens afslutning. Min mor havde en gammel trædesymaskine og der kom jævnligt klager fra underboen, når jeg syede sent om aftenen eller tog natten til hjælp. 

Efter realeksamen kom jeg i skrædderlære, fordi jeg gerne ville være modetegner. Men det var et forfærdeligt sted, hvor jeg blev mobbet ud og de andre sypiger sad næsten på nakken af hinanden. Desuden kom kærligheden i vejen - heldigvis!


I ugebladet HJEMMET har jeg ofte designet tøj af forskellig art og har også skrevet og designet et par sybøger, som udkom som tillæg til bladet.

Slaget er syet i double face uld, et stof, der var meget moderne midt i 80'erne. Alt er syet i hånden. Sweater, hue og sjal er også eget design. Mon nogen husker pelsgarnet?

Billederne er taget På billedet agerer jeg selv fotomodel og har min konfirmationsgave, - en hvid læderkuffert i hånden. Billederne er taget af den dygtige fotograf Flemming Larsen. Vores hund Boss - et gadekryds mellem en Cocker Spaniel og Irsk Setter var med til fotooptagelserne og har åbenbart fået øje på noget i vandet.

Ingen kommentarer: