søndag den 1. november 2015

HÅNDARBEJDE I HAVEN - OKTOBER

Jeg savner i den grad et stykke nørkletøj i hænderne. At se fjernsyn uden et håndarbejde er slet, slet ikke mig. Jo - håndarbejde gør afhængig. 

I øjeblikket har jeg dog et håndarbejde med at gøre haven vinterklar og som en slags belønning er jeg lige blevet færdig med et lidt specielt projekt: En støttemur af marksten. 

En god sidegevinst ved havearbejde er motionen - og det har jeg fået i rigelige mængder ved at håndtere de mange marksten, grave og køre jord og al den slags. I tilgift har jeg fået en blå lillefinger da jeg fik den i klemme mellem to marksten. Dem skal man ikke kaste med! 

Udover motionen er der også en hel del meditation forbundet med havearbejde. Jeg har det godt med at ligge på knæ og luge ukrudt  og imens lade tankerne flyve og ideer tage form. 

Jeg har tænkt en del over hvad jeg gerne vil strikke - og det må blive fingerhandsker i første omgang.



Mit sidste håndarbejde - en støttemur af marksten


Sten i stedet for garn. Vil du se mere af mit havearbejde
klik her

2 kommentarer:

Den gamle krage sagde ...

Hvor er det bed flot.
Jeg vil gerne låne dig, har også nogle sten der skal på plads ;-)

Lykke Thomsen sagde ...

Hvor er det blevet flot.