tirsdag den 1. september 2015

VIMPLER TIL HAVEFEST AF STOFRESTER

HAVEFEST FOR FAMILIEN 
Så blev vejret alligevel så fint med tørvejr, så vi kunne fejre 2 fødselsdage og 1 svendegilde på terassen. Jeg er ikke så vild med pynt i form af balloner i skrigende farver, men lidt pynt manglede der nu alligevel.  



Jeg fandt stofresterne frem og valgte farver, som passede til havens farver omkring terassen.
Mønstret blev lavet af et A4 ark, foldet på langs og med siderne bøjet mod midten, fra øverste kant og til folden på midten. Alle kanter fik en tur i overlockeren og derefter en stikning til løbegang. 
Vimplerne blev trukket på en snor og syet fast til snoren i begge sider af vimplen - 2 cm mellem hver vimpel. Det så lidt tamt ud - så jeg satte lange snore af bredt gavebånd i hvert mellemrum. En tur med saksen fik båndene til at krølle pænt.
 I mangel af mønstrede stoffer i pink og rosa farver fandt jeg en gammel stencil frem og lavede fine konkylie og sneglemønstre på de ensfarvede stoffer. Jeg brugte forhånden værende plastikmaling. 



Nu venter vi på mad og gæster

2 kommentarer:

Ellafanta sagde ...

Fin diskret og alligevel festlig pynt du har lavet

Anonym sagde ...

Hej Inge! Hvor er det bare en inspirerende blog - tak for alle de gode, kreative indlæg :-)

Jeg skriver, da jeg meget gerne vil høre mere om de stofvimpler du fremstillede til havefesten. Jeg er nemlig selv på udkig efter lignende vimpler til en fest.

Har du en e-mail jeg kan skrive til, så vi kan fortsætte snakken?

Tak :)

Kh Johanna