tirsdag den 17. februar 2015

Jacquard strik er en udfordring på strikkemaskinen

Hvis man er til udfordringer på strikkefronten, skal man anskaffe sig en strikkemaskine. Der er desværre mange, som fejlagtigt tror at man putter garn ind i maskinens ene ende og at den færdige striksag kommer ud i den anden ende. I maskinstrikning gælder det samme, som så mange andre steder: Tålmodighed belønnes. Jeg ville lære at strikke jacquard strik, som udover en maskine med dobbeltseng også kræver en speciel garnskifter. Min plan var at jeg ville strikke huer til Vejle Kajakklub. 



Med instruktionsbogen ved hånden, og mange øvelser lykkedes det til sidst at få strikket en prøveklud som så helt rigtig ud



Jeg tror at mine prøver viser alle de klassiske fejl man kan begå udi jacquardstriking.



2 kommentarer:

Helen sagde ...

Gost at høre fra dig igen, det næste jeg skal til bliver jaquardstrik

Angelikas quilts and knits sagde ...

kære Ingeborg,
du er bare god til det der maskinstrik ! Jeg har aldrig haft lyst til at sætte mig ind i hvordan det fungerer , men jeg beundrer dem der kan :-)

strikkeglade hilsner
Angelika