onsdag den 30. april 2014

CARDIGAN I KLASSISK STIL

 Et hjemmeviklet garn bestående af 2 tynde tråde rosa uldboucle, 1 tråd hvid kidmohair og 1 tråd blank viscose. I grunden var det planen at jeg ville strikke en sengetrøje af garnet, men så var strikkeprøven så lækker at jeg ombestemte mig.

Ein selbstgewickeltes Garn aus 2 Fäden rosa Wollboucle, 1 Faden Kidmohair in weiss und 1 Faden blanke Viscose. Eigentlich sollte es mal eine Bettjacke werden, dann war die Maschenprobe aber so angenehm, dass ich meine Meinung änderte und eine  klassische Jacke daraus gestrickt habe.


 Cardiganen er strikket på grovstrikkemaskine, men som altid monteret og færdiggjort i hånden. Kanterne er strikket af flere sammenviklede tråde, hvor de fleste er af viscose. Jeg er ikke så vild med knapper der skinner alt for meget, så de blanke sølvhalvkugler fik en klat rosa neglelak.Alle kanter er omhæklede med krebsemasker. Denne gang fra vrangsiden, fordi det var pænest til de grove kanter.

Die Jacke ist mit dem Grobi KH 260 gestrickt aber wie immer habe ich alle Bündchden und Blenden mit der Hand gestrickt. Die Blenden sind mit einigen Fäden Viscose gestrickt. Alle Ränder mit einem Krebsstich umhäkelt. Dieses mal von links, weil ich das schöner fand.



I grunden er jeg ikke så vild med knaphuller. Jeg synes at de ødelægger en fin kant lidt. Her i den ret grove kant var det nødvendigt at sy knaphulsting omkring knaphullerne (Det er vel også derfor de hedder knaphulssting :-)

Eigentlich finde ich oft dass Knopflöcher ein Strickteil "ruinieren". Bei dieser Jacke ist es aber praktisch, wenn ich sie auch ganz zuknöpfen kann. Darum habe ich die Knopflöcher noch mit Knopflochstichen umrandet. Die Blenden sind ja recht grob. Geben aber der Jacke einen guten Halt

Ingen kommentarer: