onsdag den 20. februar 2013

De fire årstider


DE FIRE ÅRSTIDER
Da jeg ryddede op i går faldt jeg over dette broderi med træet som symboliserer de fire årstider. Da jeg for mange år siden var designer på ugebladet Hjemmet, brugte jeg det til forside på en afrivningskalender. Motivet er inspireret af BURDA MODE's lommekalender, hvor det er et lille guldtrykt motiv

DIE VIER JAHRESZEITEN
Beim Aufräumen gestern fiel mir diese Stickerei in den Händen. Vor vielen Jahren habe ich es mal als Hintergrund für einen "Abreisskalender" gezeichnet und gestickt. Inspiriert von einem Motiv auf einem BURDA Taschenkalender, wo es in goldfarben auf dunklem Hintergrund gedruckt war.





3 kommentarer:

Angelikas quilts and knits sagde ...

Det er et flot motiv som aldrig bliver umoderne.
mange hilsner
Angelika

Pia Merete sagde ...

Kan det lade sig gøre at købe mønsteret?

strikinge sagde ...

Hej Pia Merete
Jeg tror at jeg har et påbegyndt mønster med stof og garn - interesseret? Det er påbegyndt med enkelte sting - til brug for fotografering til ugebladet.
Jeg må have din adresse (mail), hvis jeg skal kunne svare.
Mange hilsner - Ingeborg