mandag den 16. juli 2012

En sommer som mange andre

Den regnfulde og kolde sommer er bestemt ikke noget nyt. Jeg har allerede i mange uger gået og smånynnet en sang som Thøger Larsen skrev i 1923. Melodien er af Otto Mortensen. Du kan lytte til den her

                         Du danske sommer – jeg elsker dig
                         skønt du så ofte har sveget mig
                         snart kolde farver i sky og vand
                         snart nøgne piger på hver en strand
                         mer – mer – mer
                         jeg dog dig elsker, hver gang du ler

Frei übersetzt – bin ja kein Dichter :-) Hören kann man das Lied hier
Geschrieben von Thøger Larsen in 1923 - Musik von Otto Mortensen

                        Du dänischer Sommer – ich liebe Dich
                        auch wenn so oft du enttäuschtest mich
                        Mal kalte Farben in Wolken und Land
                        Mal nackte Mädchen an jedem Strand
                        Mehr – mehr - mehr                                   
                        ich könnte Dich doch lieben wenn oft du lachst


Regngardiner

Jeg beundrer de mange piger/kvinder/drenge og mænd, som trodser
vejrguderne og render rund i bare tæer og sandaler.  Da jeg var i byen i et
 andet ærinde faldt jeg for disse smarte CLARCS sko og de egner sig
sommerligt til det vejr vi nu har haft siden sommerens begyndelse

Ich bewundere de vielen Mädchen/Frauen/Jungs und Männer die
den Sommer die Stirn bieten und mit nackten Füssen in Sandalen rum-
laufen. Mir gefielen diese Schuhe, die wesentlich besser zum Wetter
und mir passen.
 .

 

Ingen kommentarer: