lørdag den 14. januar 2012

Udsalgs kup - Størrelse XXL


Jeg er vild med rosa, det burde ikke være nogen hemmelighed, selvom om jo også kan bruge mange andre farver. I hvert tilfælde faldt jeg sidste sommer over to kæmpestore T-Shirts med lange ærmer. Farven var smuk og blusernes kvalitet bomuld/acryl, ribvævet på retsiden og glat på vrangsiden. Jeg har i årenes løb haft rigtig mange af den slags bluser, som holder sig utroligt flotte  vask efter vask. Jeg har aldrig slidt nogen af dem op, men er med tiden bare blevet træt af farven.


Jeg kan  straks se muligheder i bluser, der er i størrelse XXL. Derfor blev den ene bluse klippet op langs begge sider, og da ærmegabet på den måde bliver alt for stort, lagde jeg brystindsnittet op i ærmegabet i stedet for sidesømmen. Det giver en ganske udmærket pasform og tøjet sidder langt bedre på mig med dette indsnit. Herved bliver blusens længde selvfølgelig kortere, men der var rigeligt at tage af.


Bluse nr. 2 blev klippet op i midten, fik kortere ærmer, men bibeholdt længden. Kanterne fik en pibekant i koksfarvet . Et par pindeknapper i sort læder  og lukketøj af fint strikkede I-cord løkker. Hele herligheden for en halvtredser - + kanpper fra mit eget "lager".


Im Ausverkauf hatte ich mir 2 Pulli in Grösse XXL in der Lieblingsfarbe rosa gekauft. Ich kann es leider nicht lassen in solchen Sachen andere Möglichkeiten zu sehen. Die Qualität der Pullis kenne ich und die sind unverwüstlich und samtweich zu tragen, weil  es Baumwolle/Acryl ist. Aussen gerippt und innen glatt gestrickt. Beide Pullis für weniger als 8 Euro.

Der eine Pullover wurde an den Seiten auseinander- und abgeschnitten. Ins zu grosse Ärmelloch habe ich den Brustabnäher gelegt, weil es dann bei mir besser sitzt. Ärmel gekürzt und Saum und Körperteile mit  der Zwillingsnadel Profiartig umgesäumt. Der andere Pulli wurde in eine Jacke verwandelt. Den habe ich nur vorne durchgeschnitten, umgelegt und mit einer Pipeline versehen. Die 3 schwarzen Lederknöpfe werden mit I-Cord Schlaufen geschlossen.

Ich werde auch niemanden mit solchem Set in der Stadt treffen. Das ist eben der Vorteil beim Selbernähen.

1 kommentar:

maliz sagde ...

Die Idee mit dem Abnäher im Armausschnitt ist prima. Ich habe im letzten Jahr ganz gut abgenommen und nun einige ehemals geliebte Langarmhirts im Kleiderschrank, die jetzt viel zu groß sind.
Ich werde mal versuchen, sie nach Deiner Anleitung zu verkleinern.
Mit Dank und Grüßen
maliz