tirsdag den 13. september 2011

Mermaid ærme detaljer


Mermaidens ærme passer perfekt
Næsten færdig med isyningen af ærmet
Jeg rier ærmet til fra vrangsiden med løse sting, begyndende ved ærmets højeste punkt = skuldersømmen.
Dernæst syr jeg i hver rille fra hhv. ærmesiden og forstykket. På billedet ses hvordan der syes.

Der Ärmel wird erst mit losen Stichen eingereiht, angefangen in der Ärmelmitte = Schulternaht. Dann nähe ich wie auf dem Foto in jeder Rille am Ärmel bzw. swischen jeder Masche am Vorderteil

Så flot bliver ærmesømmen - so gut sieht die Ärmelnaht aus


Det isyede ærme fra vrangsiden - eingenähter Ärmel von links

Alle striber mødes - alle Streifen passen zusammen


Maskeoptaning til skulderstribe
 Jeg kan ikke forliges med den måde skuldersømmens strikkedes kanter skal sys sammen som i originalopskriften. Derfor tager jeg masker op langs kanten og strikker 3 retriller. På rygdelen syr jeg de aflukkede masker på langs skulderkanten. Derefter syr jeg de indvendige skuldersømme sammen på vrangsiden.

Ich mag es nicht leiden, so wie die Schulternähte laut Anleitung zusammengenåäht werden sollen. Darum stricke ich einen 3 Rillen breiten Rand über die Schulter. Nehme Maschen auf am Vorderteil, stricke 3 Rillen und kette die Maschen ab. Die Abkettreihe wird an die Schultermaschen des Rückens genäht.
I-cord syes på ærmekanten - ein angenähter I-Cord beendet
den Ärmel am Handgelenk


Over skuldersømmen syes et bånd  så skuldersømmen ikke kan give sig
- Über die Schulternaht nähe ich ein Nahtband um Halt zu geben

Prøvning - Anprobe

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

nöj, den er blevet flot og klæder dig perfekt. og tak for de fine vejledninger, der er virkelig noget man kan bruge.
kh.fra Island
Frida

Anonym sagde ...

Ich beglückwünsche Sie zu Ihrer schönen Jacke. Das haben Sie fantastisch gemacht.

Viele Grüße aus Heidelberg (Deutschland)

Christine