onsdag den 31. august 2011

Mermaidens forstykke og ryg

Næsten færdig med ryggen. Jeg strikker efter mine egne mål og udregninger fordi strikkeprøven var 23 masker/60 pinde = 10cm. I originalopskriften er strikkeprøven 25 masker og 50 pinde = 10 cm. Desuden strikker jeg med pinde nr. 2,5. Jeg kan li' at jakken er lidt fast og har lidt stand. Efter vask bliver den en anelse større og trækker sig i længden. Det gør retstrik på tværs iøvrigt altid.

Der Rücken ist fast fertig. Ich stricke nach meinen eigenen Massen und Berechnungen  weil meine Maschenprobe 23 Maschen bei 60 Reihen und nicht wie in der Originalanleitung 25 Maschen bei 50 Reihen ist. Ausserdem stricke ich mit dünneren Nadeln = 2,5. Ich mach nämlich keine labberigen Jacken. Nach der Wäsche wird das Gestrick etwas grösser und zieht sich wie alles quergestrickte in kraus rechts in die Länge.


I aften når jeg at få strikket ryggens sidste kile. Imens tænker jeg lidt over, hvordan ærmerne skal strikkes.

1. Ren lys grå med en mørk stribe i midten?
2. Først striber på underarmen og dernæst lys grå med en mørk stribe? I så fald skal kilen under armen modsvares af en lignende kile i lys grå på ærmet.

Hvad jeg beslutter mig til, må tiden vise

Heute Abend werde ich mit dem Rückenteil fertig und werde mir überlegen wie ich die Ärmel stricken werde:
1. Grau mit einem dunklen Streifen?
2. Graues Keilstück unterm Arm wie bei der Jacke, dann Streifen, und in der Mitte grau mit einem dunklen Mittelstreifen?

Ingen kommentarer: