lørdag den 18. juni 2011

Rosa bluse med rundt zig-zag bærestykke

Sommerblusen er færdig og fin. Det var nogle meget lange omgange på pind 2 med 506 masker i starten, men efter 7 cm, var der 44 masker mindre og efter 5 indtagninger var der ca. 280 masker tilbage. Opskriften er fra Hjertegarn, men jeg har måttet regne ud efter mit eget garn, som var meget tyndere. Desuden strikker jeg altid efter egne mål, så jeg er sikker på at det kommer til at passe. Jeg har valgt at strikke 3/4 ærmer og har fortsat indtagningerne for at få en mindre halsudskæring. Matgerialet er bomuld med stræk - fra Schoeller og er et industrigarn som ikke kan fås mere. Al glatstrikning er foregået på strikkemaskinen.

Der Sommerpulli ist fertig "passt, wackelt und hat Luft". Nach vielen sehr langen Reihen med Nadeln nr. 2, kamen dann noch 5 Reihen verteilt auf 21 cm Passe - bis ich bei ungefähr 280 Maschen angelangt war. In der Anleitung ist der Ausschnitt wesentlich grösser. Das habe ich bei den Krausreihen am Halsbündchen dann durch zusammenstricken von Maschen kleiner gemacht. Alles glattgestrickte ist mit der Strickmaschine gestrickt.



1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hej Inge.
Jeg sidder og beundrer din blok med alt det fine strik. Jeg synes også den lyserøde her er så smuk.....
Mvh Eva Pedersen som også strikker en del :-)