tirsdag den 22. juni 2010

Så blev Sweetie og jeg endelig sejlklare

Sweetie flagede på Grundlovsdag
Så blev Sweetie endelig klar til at stå til søs

Det er ikke bare vejret, som har drillet i år, men en klemt iskiasnerve har gjort sit til at jeg har været ukampdygtig i næsten 8 uger. Derfor har jeg heller ikke fået skrevet så meget i bloggen som jeg plejer. Siddende arbejde har ikke været lutter lagkage, hvorimod alt andet stående arbejde var ok. Så det dårlige vejr skal ikke have hele skylden for at vi først er klare nu.

Den første sejltur gik rundt om Fænøe, og jeg tror at vi krydsede de første 20 gange gennem Fænøesund. Så fik vi fik afprøvet ændringerne ved sejlet, som havde tendens til at fiske staget med et af lidsebeslagene sidste år.
I løbet af vinteren har vi fået nye ruder i kalechen, nye lynlåse og alle syninger eftersyet. Rullefokken har fået ændret lidsebeslaget og eftersyet nogle syninger.

Et velkendt sted er Stenderup Hage, som altid passeres på vej sydpå.

Ingen kommentarer: