tirsdag den 22. juni 2010

Når det kun bliver til strikkeprøver

Vikingebort af Elsebeth Lavold

Det bliver kun til strikkeprøver i øjeblikket. Jeg ved nemlig ikke engang hvad jeg vil strikke. Det er faktisk lidt frustrerende, når jeg ikke har gang i et strikketøj. Hænderne har ikke godt af at ligge stille. Jeg har en del Shetlandsuld, som kunne omsættes til en Falkenberg model - men hvilken?
En Mermaid mere? En Ballerina eller måske en Mariager? Det er absolut ikke fordi jeg mangler en jakke - men kun et strikketøj, som gerne må vare længere og det må gerne være til pinde nr. 2.
Im Moment fabriziere ich nur Strickproben. Ich weiss nicht einmal, was ich gerne stricken möchte, nur dass ich nicht gut ohne Etwas in den Händen sein kann. Ich habe eine Menge Shetlandwolle, die sich gut für noch ein Falkenberg Model eignen würde, aber welches? - Mermaid, Ballerina oder Mariager? Eigentlich habe ich genügend Jacken aber mir fehlt ein längerwährendes Strickzeug - gerne mit Nadeln no. 2
Shetlandsuld i fire farver, som kunne harmonere sammen.
Diese Farben könnten gut miteinander harmonieren



Ridepiskefletning
Vi mangler en flot snor til agterstævnen på vores båd. Derfor ville jeg gerne lære at lave en ridepiskefletning. Det lykkedes efter mange forsøg. Ikke at jeg er for dum til at læse en vejledning, men det lykkedes først da jeg løsrev mig fra denne og flettede som jeg mente det måtte være.
Reitpeitschenzopf
Für unser Segelboot benötigen wir einen Riegel aus irgendeinem Geflecht. Darum hatte ich mir vorgenommen das Flechten eines Reitpeitschenzopfes zu lernen. Mit der Anleitung klappte es erst als ich diese weglegte und so geflochten habe, wie mir "dünkte".

Ingen kommentarer: