onsdag den 9. september 2009

Forskel på at skulle og at ville - persiennevask

Spontanitet er ikke det værste man har
Jeg indrømmer blankt at jeg er impulsiv og har det bedst med at gøre ting, som ikke er planlagte. Som regel gør jeg ting, når jeg har lyst til det - og fordi gemalen vaskede vinduer udenfor i dag, fik jeg lyst (utroligt- men sandt) til at vaske vinduer indenfor, hvilket inkluderer vask af persienner mindst een gang om året.
Spontanitet ist mein Ding
Gern gestehe ich, dass ich am liebsten notwendige Sachen mache, wenn ich Lust dazu habe. Manchmal kriege ich wirklich Lust auch mal weniger spannende Sachen zu machen, sei es um hinterher sehr zufrieden mit mir selbst zu sein, oder weil es dringend nötig ist. Heute morgen wollte mein lieber Mann die Fenster von aussen putzen. Fein dachte ich, dann putzt du sie von innen und wäscht auch die Rolladen. Das mache ich nur 1 Mal im Jahr - also Rolladen waschen.

Ikke den første sne- kun sæbevand.
Nicht der erste Schnee - nur Seifenwasser


Persiennerne fra stuer og værelser får et tiltrængt brusebad udenfor.
Persiennen fra køkkenet kræver mere end et brusebad - de er fedtede!
Die Rolladen aus den Stuben und Zimmern bekommen eine Dusche

Amplerne med jordbær må vige for en lille stund, for pladsen er perfekt til ophængning af persiennerne.
Die Ampeln mit den Erdbeeren müssen für ein paar Stunden den Platz weichen, denn der Platz ist perfekt fürs Aufhängen der Rolladen.

Herligt med rene vinduer - Herrlich mit sauberen Fensterscheiben

Aftenerne bliver kortere - Die Abende werden kürzer

2 kommentarer:

Amelie sagde ...

Vi er lige kommet tilbage fra en ferie in Danmark. Det er helt utrolig hvor hurtig dagene bliver moerker. En 1/2 timer per uge.
Selv om dage aftager, saa er det da godt at have klar udsigt. ;-)))
Hilsen Amelie

Slavi sagde ...

Hold da op en have! Jeg elsker den!!!