mandag den 12. januar 2009

Italiensk aflukning - Italienisch Abketten

Italiensk aflukning - Italienisch abgenähter Rand
Mange har spurgt mig, hvordan man laver den flotte afslutning, når man syr maskerne af i stedet for at lukke dem af almindeligt. Herunder har jeg lavet en kort beskrivelse af, hvordan man gør det ved en 1:1 ribbort. Det er lidt vanskeligere ved en 2:2 bort, fordi maskerne i 3. sidste omgang skal krydses, så de ligger rigtigt for afsyningen. Jeg kommer senere med en forklaring til dette.
Viele haben mich gefragt, wie ich den Rand so schön abnähe. Unten habe ich das mit einer 1:1 Borte erklärt. Es ist etwas komplizierter mit einer 2:2 Borte, weil man in der 3.letzten Reihe die Maschen verkreuzen muss um ein 1:1 Gestrick zu bekommen. Ich arbeite daran eine Anleitung zu machen.

Klik for større billede, som kan udskrives

Anklicken für ein grösseres Bild und zum Drucken

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Ingeborg.
Jeg har også altid været glad for de afsyede kanter. De giver sådan en flot finish. Specielt uundværlige ved strik på mere enkle strikkemaskiner uden ribapparat, hvor man ønsker at strikke rib i hånden fra maskekanten og alligevel få en fin kant. God tegning og forklaring.

Anonym sagde ...

Hallo Ingeborg,
ich habe das Buch - Perfekt Stricken - von Hanna Jaaks erschienen im Falken-Verlag.

Es ist schon eine ältere Ausgabe und bei Amazon noch erhältlich. Darin steht alles was man für das Stricken wissen muss. Unter anderem auch der italienische Anschlag und italienisch abketten für 1:1 und 2:2. Mit Bildern und verständlich erklärt.

Viele Grüße von Christine

Anonym sagde ...

Hallo Ingeborg

Ich bewundere Deine Stricksachen jedesmal mit grossem Erfurcht, ja mit offenen Mund, so goss ist mein Staunen jedes mal was Du wieder gemacht hast.

Liebe Grüsse aus der Schweiz Romi

marianne lundholm sagde ...

men herregud vad du stickat fina saker, vad du är kreativ, jag har oxå ballerina mönster, var har du köpt garnet till din jätteflotta ballerina??