onsdag den 28. maj 2008

T-shirts på stribe og nye sandaler

3 bluser for 70 kr
3 Shirts für 10 Euro
Eigentlich wollte ich nicht mehr so viel nähen, aber ich konnte einfach keine rosa T-Shirts finden, die mir gut passten. Zuviel Oberweite bei Schulterbreite Gr 38-40. Ich mag keine überhängenden Schultern, denn damit kriegt man gleich ellenbogenlange Ärmel verpasst. Mit meinem Standardmuster geht es ruck-zuck und nach 5 Stunden sind 3 Shirts fertig - nur muss ich noch die Fäden vernähen, weil ich nicht gern maschinell befestige.¨
I grunden ville jeg slet ikke sy tøj til mig selv mere, men når man ikke finder noget passende, er det ofte lige så hurtigt selv at sy T-shirts. Mit problem er en stor overvidde til en skulderbredde til str. 38-40 og 40-42 nedenom. Med mit standardmønster tilrettet efter mine egne mål, er de 3 T-shirts syet på 5 timer og mangler herefter blot at få hæftet ender. Jeg kan ikke lide at hæfte maskinelt.
Jeg har valgt at vende stoffet både vandret og lodret.

Med en tvillingnål kan man sy "profisømme"

Mit der Zwillingsnadel werden die Säume wie "Profisäume"

Lige en passende T- shirt til de nye sandaler.

Lige en T-shirt mere - passende til de nye sandaler

Selvfølgelig er jeg ganske normal og har altid været"Taske & Sko-freak". Mon det er noget, der følger med, når den øvrige beklædning for det meste er hjemmesyet? I mellemtiden er mit behov dog blevet dækket og jeg kan lede meget længe efter et helt specielt par sko eller sandaler. Til brug på sejlbåden har jeg ledt efter et par lette sandaler, som sidder fast på fødderne. Smutters er ikke nogen egnet fodbeklædning om bord, hvor man skal være parat til at springe på dæk hele tiden. Bare fødder er heller ikke sagen på et brandvarmt solbeskinnet dæk. Glad var jeg derfor da jeg fandt disse søde meget specielle sandaler, som opfyldte kriteriet: Ingen sorte såler, som sætter mærker og ikke "trekking-sandaler".

Lange habe ich nach Sandaletten wie diese gesucht, weil ich sie an Bord tragen will, wo mir die gewöhnlichen Segelschuhe zu schwer sind, wenn die übrige Bekleidung nur "dürftig" ist. Aber die meisten Sandalen haben fast alle schwarze Sohlen, die schwarze Striche hinterlassen. Schuhe und Taschen haben es mir immer angetan, und am liebsten trage ich Sachen, die man nicht jeden Tag sieht. Diese Sandalen fand ich so schick, dass ich mir schnell noch ein farblich passendes T-Shirt nähen will.






1 kommentar:

Anonym sagde ...

Oh ja, T-Shirts sind herrlich schnell genäht !Mache ich auch gerne :-)
Deine neuen Sandalen sind ja klasse ! Die würde ich auch sofort anziehen ;-)
LG Stephani