fredag den 8. februar 2008

Lap mig her og lap mig der ...


Hurtige lapper

Mine børnebørn er så vante til at farmor kan sy alt, men en gang imellem er der ikke ret meget at stille op med de slidte bukser. Disse her fik et par hurtige lapper, for bukserne var meget tyndslidte. På bagsiden strøg jeg et tyndt stykke bomuld forsynet med Vliesofix. Så fandt jeg i min "bukselappekasse" et par lapper, som jeg klippede nogle trekanter af. Derefter blev trekanterne stukket på med symaskinen.

Ofte må jeg først sprætte indersømmen op for at kunne komme ind i de smalle bukseben, men det er hurtigere gjort end at sidde og bøvle med de lukkede bukseben. Nu holder bukserne en måned eller to længere.

Jeg kan ikke huske, hvor jeg købte det kulørte sygarn, men jeg har brugt det til rigtig mange ting allerede. Det ville jeg gerne have haft i nogle grønne og gule farver også.



2 kommentarer:

nettie sagde ...

Tak for tippet. Den slags lapper skal prøves af her i huset, hvor bukserne til knejten får slidt hul på venstre knæ i løbet af nul komma fem. De var måske lidt fiksere (og meget billigere) end de dyre fra butikkerne.
kh
nettie
Padborg

Faster´s corner sagde ...

Utroligt smarte og flotte lapper du der har lavet...de er vist helt som moden siger lige nu!

Og dit fiskefad....Uha det ser lækkert ud. Jeg elsker både fiskedeller og sild, bare ikke hele huset skulle stinke af det i flere dage efter stegningen.

Krista.