lørdag den 2. februar 2008

Køkkentjans -ikke liiige min hobby

Frysemad til mange dage
Tærter, lasagne, kødsovs, rullestege og kogt skinke
Jeg er ærlig talt ikke ret vild med at lave mad og er virkelig glad for at min gemal har taget over, efter at vi begge tuller rundt herhjemme. Mon ikke han er inspireret af de mange "kokkererings" udsendelser han ser på tysk TV. Når jeg er lige ved at have dårlig samvittighed over min manglende deltagelse i madlavningen, tager jeg en kompensationsdag, hvor jeg producerer mad til fryseren i stor stil.
I dag blev det blandt andet til 3 tærter, hvor jeg brugte de østershatte, som så venligt groede på en stamme i vores baghave. Det er 2. gang vi spiser af dem, og de smager betydeligt mildere end f. eks. champignon. Det siges at de kan blive ved med at komme i 8 år. Det håber jeg så på.
Jeg havde købt to rullestege med svesker. Her tog jeg sveskerne ud af den ene steg og fyldte i stedet for persille på. Det skal blive godt også til pålæg.

2 kommentarer:

Fríða sagde ...

sikke en forrygende idé! jeg har jo en stoooor fryser, så måske jeg sku overveje noget lignende. til mit forsvar må det siges at jeg længe har gjort dette med hensyn til bagning, dvs jeg bager altid meget ad gangen og fylder fryseren op. men med mad har jeg ikke gjort det.
kh.fra Island
Frida

anjoe sagde ...

Selv mens Rimkogeren arbejdede, elskede han at lave mad, slappede af, hvorimod jeg mere er til bagning af brød samt lidt bagværk, OG så at aflaste ham madmæssigt ved afprøvning af egne/eller anderledes madopskrifter. Men sammenlagt giver et positivt resultat, nemlig at vi altid får noget på bordet ;-) Og jo, fryseren opbevarer mangt godt ligesom Jeres...