torsdag den 24. januar 2008

Krimi-sweatre

Hjemmetvundet garn til "Forbrydelses" sweatre
Garnet til de to sweatre er hjemmetvundet på rokken af 2 tråde kidmohair og 2 tråde merinould. Det fik en tilpas tykkelse til at kunne strikkes på grovstrikkeren. Sweatrene blev utrolig lette og vejer kun ca. 300 gram. Mønstret har jeg tegnet i Designaknit programmet og jeg har været yderst heldig med at "sjusse" mig til størrelserne. Selve modelberegningen og tegningen er også lavet i Designaknit. Programmet er ret svært at hitte ud af, men jeg lærer mere for hver gang jeg giver mig i kast med det. Min grovstrikker kan strikke med hulkort over 24 nåle, det vil sige at mønsterrapporten må tegnes så det passer med en 24 maskers rapport.



Jeg sover lige mens du fotograferer

Krimi - i andre farver

Malthes sweater er strikket af SA "Pritty" - af shetlandstypen. Garnet havde jeg liggende, og selvom det ikke er de ideelle farver at sætte sammen, er jeg tilfreds med resultatet. Jeg har måttet pille halsborten op, fordi sweateren kradsede og Malthe gerne ville have sine hætte-T-shirts indenunder. Derfor har jeg strikket indersiden af halsborten med bomuldsgarn. Efter Malthes ønske har jeg broderet et M foran, så han ved hvad der er for- og bag.

2 kommentarer:

Tina sagde ...

Nøøøjjj jeg vil da også gerne have en farmor der kan lave sådan nogen lækre trøjer!!!!! :) Jeg har endda garnet liggende :D

De er rigtig smukke! Og søde unger ;)

mona sagde ...

Det er altså et rigtig flot resultat du er kommet frem til - flot arbejde:-) Jeg håber på engang, at nå dertil også.