tirsdag den 10. april 2007

Projekt sommerbluse i silke

Projekt sommerbluse i silke
Sommerpulli aus reiner Seide
In den nächsten Tagen werde ich mich an meinen 4. oder 5. Pulli aus reiner Seide wagen. Das Muster und die Anleitung habe ich ja - sogar die Mapro war noch bei dem Garn zu finden. Es ist ein schnell gestrickter Pulli - das Zusammennähen dauert ein wenig - dafür sieht es dann auch nicht die Spur selbstgestrickt aus. Nach dieser Anleitung habe ich schon verschiedene andere Pullis abgewandelt.
I denne uge er jeg endelig nået så langt med mine projekter at jeg kan strikke en af mine yndlingsprojekter - en sommerbluse med kimonoærmer og med en veloverlagt montering, som giver blusen en flot finish. Den gule bluse har mindst 12-14 år på bagen - og jeg har den i flere farver i ren silke. Nem at strikke på maskinen - men med en del opsamling af masker i forbindelse med monteringen.



Samme bluse i glatstrikning og med et lille broderi . Garnet er DMC Splendida


Kulørte perler til en snoet perlekrans
Bunte Perlenkette








1 kommentar:

Fríða sagde ...

altid en fornöjelse at kigge ind hos dig, Ingeborg! gang på gang dejlige billeder af dejlige modeller.
kh.fra Island
Frida