tirsdag den 31. oktober 2006

Min færdige silkebluse

Hulmønsterblusen i silke
Jeg måtte opgive at fotografere blusen indendøre og valgte så igen at tage billeder på terassebordet. Her er der nemlig en fin dæmpet belysning, som harmonerer med blitzlyset.
Farven kommer rigtig til sin ret her - og jeg er meget godt tilfreds med resultatet. Blusen er strikket af mit melerede silkeblandingsgarn og den vejer 429 gram. Størrelse L. Overvidde 115 cm (ikke for at prale :-). Med en garnpris på 200 kr. pr. kg må det siges at være en billig bluse.
Jeg har strikket med 3 tråde. Næste gang jeg strikker af garnet skal det være med 2 tråde på strikkemaskinen. Men nu tror jeg lige at der er dømt sokkestrik og ellers drømmer jeg om at strikke PISA af det garn, som Kathe farvede til mig først på sommeren.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for synet. Den ser rigtig lækker ud.
Hilsen Lene Z.

Anonym sagde ...

Hvor er den bare flot og gennemført ned til mindste detalje - super sejt!!!

Knus og krammer fra
Dorthe

nettie sagde ...

Hej du!
Den er da godtnok blevet flot.
Ka jo kende den fra festivalen ;o)
kram fra
nettie

Silkemor sagde ...

Hvor er den smuk! Og så gennemført forarbejdet:-) Tillykke med den, håber du får rigtig meget glæde af den.

Knus Kirsten

Helle C sagde ...

Hvor er den blevet flot, hvor har du mønstret fra er det et du selv har lavet??

Den vil jo passe flot til mit garn, som jo er det samme som det du har brugt.

knus fra Helle

Anonym sagde ...

Som altid har du præsteret noget unikt. Jeg tror altså, at du gør det for at friste mig til også at kaste mig ud i et lignende projekt. For resultatet er lige efter mit hoved

Knus fra Marianne

Anonym sagde ...

Hei!
Virkelig flott genser du har strikket. Hva heter garnet og hvor har du kjøpt dette garnet. Grunnen til at jeg spør er jo for at du skriver at du skal bruke den på strikkemaskinene. Og jeg har lett etter fint garn som jeg kan strikke meg en kjole av, og da bruke strikkemaskinen.
Hilsen Heidi/Kattemor,Norge
kattemorpusene@gmail.com