søndag den 8. oktober 2006

Godt man har en strikkemaskine

Enkelt strik med detaljer
Jeg ville så gerne strikke en lidt lun sweater til at have på til Strikkefestivallen og havde planlagt at strikke en model, som var i INGELISE nr 4 i år. Meen da jeg først startede weekenden før, måtte jeg om mandagen indse at det vist ikke kunne nåes - og det skal jo helst være afslappende at strikke. Derfor blev det til en sweater strikket på grovstrikkeren. Den fik retstrikkede kanter strikket i hånden og resten blev strikket på maskinen. Langs raglanindtagningerne, som blev lavet med 2-dækkeren snoede jeg de 4 masker efter kantmaskerne - og det er den eneste pynt. Jeg fandt dog også ud af at det i forholdsvis tykke garn (3 tråde) var kønnest at lave en firkantet halsudskæring, fordi man så har fine kanter til at samle halsborten op på.

Smukt hulmønster til det lidt rustikke silkegarn. Dette mønster skal strikkes på hele blusen

Jeg har ikke opgivet den hulmønstrede bluse . Det ene ærme er færdigt og det andet påbegyndt. For at være sikker på at blusen ikke bliver en UFO strikker jeg først ærmerne, nr. 2 ærme er altid lidt træls at strikke, så denne gang skal ærmerne strikkes først. Så lader jeg mig heller ikke friste til at springe over, hvor gærdet er lavest - at strikke ærmer og ryg glat på maskinen.

Ingen kommentarer: