onsdag den 23. november 2005

Pulsvarmere til alle - med copyright IH



Så fik jeg strikket hele 2 par sokker på 2-3 dage, og af resten blev der sandelig strikket pulsvarmere til Malthe, som lige er fyldt 5 år. Han tog dem ikke af igen, og de passer bare perfekt. Designet er mit eget, og det er mig der har copyright, men heller ikke mere end at I alle kan bruge opskriften, som jeg snarest lægger ud under webstrikkernes gruppeside. Men mon ikke I kan lure kunsten af? Jeg hæfter lige en skitse af fremgangsmåden ved - indtil videre. Og jeg kan godt fortælle, at både storebror Lasse og storesøster Trine spurgte om jeg kunne strikke et par til dem hver til på fredag. Ordren lyder på et par sorte og et par pinkrøde.... og hvad gør en farmor ikke for sine børnebørn?
Opskriften til pulsvarmer i stikord: Strik 10 cm rib, strik 4 omgange ret. Start udtagning til tommelfingerhul ved at tage 1 maske ud nede i en maskelænke,strik 3 ret og tag igen 1 maske ud i en maskelænk. Gør dette på hver 2. omgang indtil der er 12 masker imellem udtagningerne. Sæt disse 12 masker på en hjælpenål, strik omgangen færdig og slå 10 ny masker op i stedet for de masker der ligger på hjælpepinden. strik 2 omgange ret, derefter skiftevis 1 omgang vrang 1 omgang ret, idet der på første retpind tages 6 masker ind ved at strikke 2 masker sammen, jævnt fordelt på omgangen. Strik indtil der er 5 retriller. Luk af. Strik nu kant på tommelfingerhullet ved at samle 10 masker op langs kanten af de nyopslåede masker + de 12 masker fra hjælpepinden. Fordel maskerne på 3 eller 4 pinde og strik igen 5 retriller. Luk af og hæft ender.

2 kommentarer:

IngelaS sagde ...

Jättefin pulsevärmare!
En liten fråga, hur många maskor lägger du upp från början?
Perfekt att kunna sticka av de där strumpgarnsresterna som bara ligger i lådan ;)

Helle C sagde ...

Ja jeg er da også helt syg for at for opskriften på disse, dem kan jeg rigtig godt lide

Knus fra Helle