lørdag den 19. november 2005

Min første håndstrikkede sok -... suk....


Dorthe J. og jeg lavede en rask byttehandel. Hun fik noget "pige-garn" og jeg fik noget sokkegarn. Nu skulle det være alvor med at strikke sokker i hånden. Da jeg havde pillet hælen (forkortede rækker) op sådan ca. 77 gange, - man er vel kritisk ? besluttede jeg mig for at sætte sokken på maskinen - og så var der hæl på 5 minutter efter. Dorthe siger at det er snyd.1. sok blev færdig. Fint - nu til nr. 2 sok.Jeg fandt ned til Opalens næste mønsterrapport, det gik der sådan ca. en ½ soks garn til. Godt igang og færdig med skaftet - det så nydeligt ud, kunne jeg se at der jo burde følge en hvid stribe efter den gule - men nej intet hvidt garn at se. Så fandt jeg efter ca. en ½ soks garn en rapport mere som kunne passe. Jeg lavede en fin øgning med split-garn og nu går det så derudaf med sok nr. 2. Mens jeg strikker på nr. 2 sok må jeg fundere over, hvad /hvordan jeg får et par sokker mere ud af garnet. I får se, hvad det bliver til.

Ingen kommentarer: