søndag den 23. oktober 2005

Og så er der haven......


Det er dog et forrygende sensommer- og efterårsvejr vi har haft. Jeg plukker stadigvæk jordbær fra mine ampler, æblerne bliver flottere for hver dag og der kan stadigvæk plukkes lathyrus. I år nænnede jeg ikke at hive dem op efter afblomstring, men klippede dem ½ ned. Nu takker de med at blomstre igen og jeg nyder duften af dem i mit køkken.

Vi har fældet et stort grantræ i vores forhave. Årringene fortalte at det var 18 år gammelt, så det er ca. 14 år siden det var vores juletræ. Vores efeu var løbet op i det, så der var ca. 8-10 meter lange ranker som tyngede slemt i toppen. Da træet var væk, stod der en " halvbar" cotoneaster og andre småbuske, som også røg i kværnen. Så endnu engang kan turen gå til en planteskole, hvor de lever af at sælge "drømme". - Næsten som hos garnpusherne.

Ingen kommentarer: